我不喜歡的英文,除了 I don’t like it. 其他婉拒的用語|外籍英文家教線上一對一

當國外的朋友,好心分享一些事物,若想婉拒,表示「我不喜歡」,英文用 I don’t like it. 或是 I dislike it 有時這樣的表達太直接了,有什麼其他更好的說法呢? That’s not for me. I’m not into it. I pass. I’m not fond of it. I’m not crazy about it. I’ve had enough. I’m impartial about that. I’m not a big fan of it.

我不喜歡的英文,除了 I don’t like it. 其他婉拒的用語

EOA 線上英文家教 | 我不喜歡的英文,除了 I don’t like it. 其他婉拒的用語

當國外的朋友,好心分享一些事物,若想婉拒,表示「我不喜歡」,英文用 I don’t like it. 或是 I dislike it 有時這樣的表達太直接了,有什麼其他更好的說法呢?

  • That’s not for me.
  • I’m not into it.
  • I pass.
  • I’m not fond of it.
  • I’m not crazy about it.
  • I’ve had enough.
  • I’m impartial about that.
  • I’m not a big fan of it.